پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:09 - 1400/02/06

ارز ۴۲۰۰ تومانی ، مهمترین علت کاهش واردات انسولین به کشور / داروی انسولین کمیاب شد

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به کمبود انسولین در جنوب غرب خوزستان گفت:مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومانی، مهمترین علت کاهش واردات این دارو به کشور است.

زینب جوانمردی سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به علت‌های کمبود انسولین در منطقه گفت: مشکلات مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی مهمترین علت کاهش واردات این دارو به کشور و ایجاد چنین مشکلاتی شده است.

 او افزایش تعداد بیماران به دلیل تشخیص بیشتر بیماری و استفاده ۸۴ درصدی بیماران از انسولین قلمی را در کشور از دلایل کمبود این داروی ضروری دانست.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان ، تاکید کرد: از دی ماه تا کنون در پی تلاش‌های مستمر سهمیه انسولین قلمی در شهرستان های آبادان و خرمشهر و شادگان از ۸ درصد به ۱۲ درصد افزایش یافته است، اما این افزایش ۴ درصدی نیز با توجه به کاهش میزان واردات دارو، جوابگوی نیاز بیماران منطقه نیست.

جوانمردی یادآور شد: برای رفع این مشکل علاوه بر کنترل دقیق سهمیه ، ورودی و خروجی انسولین به داروخانه ها و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در جنوب غرب خوزستان، در صددیم با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند در کنار سهمیه کنونی خلاء این دارو را در داروخانه‌ها رفع کنیم.

مدتی است بیماران دیابتی در آبادان ، خرمشهر و شادگان با کمبود داروی انسولین قلمی روبرو هستند.

وجود این دارو برای بیماران دیابتی و کنترل قند خون آنان ضروری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین